مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-01سياسي

اجمالی| آیت الله علم الهدی: ما نسبت به پر کردن خلاهای زندگی همسایه مسئول هستیم


گاهی خلاهایی در زندگی همسایه به وجود می آید که ما نسبت به پر کردن خلاهای زندگی همسایه مسئول هستیم و نارسایی زندگی او را باید حل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به رعایت تقوای عملی در رفتار با دیگران اظهار کرد: بیشتر موضوعات تقوای عملی مرتبط با ارتباط ما با دیگران است و اینجا باید تقوا را بسیار رعایت کنیم چرا که تقوا در ارتباط با دیگران احتمال آسیب دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به دعای 26 صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد(ع) در این دعا 18 مولفه درباره همسایه داری را بیان کردند که مولفه اول و دوم در این دعا برای طلب توفیق از خداوند در همسایه داری است.

وی با بیان اینکه مولفه اول مربوط به همسایه ناتوان است، افزود: به خاطر اشتراک انسان با همسایه بسیاری از مسائل مشترک در حوزه همسایگی ممکن است اجرا نشود و به دلیل ضعیف بودن، همسایه نتواند حق و سهم خود را در اجرای برنامه های مشترک ادا کند که در این موضوع مُدارای با همسایه بسیار مهم است و باید با همسایه ناتوان با رفق و مدارا با رفتار کنیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مولفه دوم ضعف و ناتوانی همسایه گاهی مربوط به تامین شئون زندگی خودش است؛ گاهی خلاهایی در زندگی همسایه به وجود می آید که ما نسبت به پر کردن خلاهای زندگی همسای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی| آیت الله علم الهدی: ما نسبت به پر کردن خلاهای زندگی همسایه مسئول هستیم

اجمالی| آیت الله علم الهدی: ما نسبت به پر کردن خلاهای زندگی همسایه مسئول هستیم